the latest toughs.

trettioett.

Kategori: tv.

 
 
nu blir det lite vampyrtema här. igårkväll satt jag och anne och kollade på de tre sista avsnitten av hemlock grove på ps3an via netflix. när det var en kvart kvar av allra sista avsnittet lägger internet ner och startar inte igen. då har vi alltså suttit i två timmar och kollat redan och ska äntligen få några slags svar på vad som egentligen har pågått under hela säsongen. århundradets cliffhanger blev det av det hela. internet kom tillbaka imorse så nu har vi sett klart hela första säsongen.
 
och jag gillar hemlock grove, jag tycker den förtjänar mer creds än den fått. den är genomgående obehaglig utan att vara grotesk och äcklig, vilket kan vara en balansgång. (lite twin peaks-aktigt.) storyn var intressant och inte förutsägbar. det jag tycker att de gjorde fel är att de lämnade så mycket öppet. jag är helt okej med att man inte behöver knyta ihop hela säcken i säsongsavslutningen, men om man inte ger tittarna någon slags tillfredsställelse så kommer det inte finnas några tittare kvar till en (eventuell!) andra säsong. att roman var en upir visste man ju, men jag visste i alla fall inte vad det var. (imponerad över att jag lyckades hålla mig ifrån google!) men det hade ju egentligen inget med huvudstorylinen att göra. jag tycker att man skulle utvecklat det tidigare och integrerat det mer i storyn. inte nödvändigtvis vampyrer vs. varulvar som det var i de första säsongerna av vampire diaries, men att åtminstone gå lite djupare in i själva mytologin. men jag hoppas att det får en andra säsong. jag har ungefär samma känsla som efter jag såg första säsongen av teen wolf. det var kanske inte superbra, men det har definitivt potential. (och teen wolfs andra säsong blev ju faktiskt riktigt bra.)
 
vi såg senaste vampire diaries också. (4x22.) tankar:
 
- alaric! lexie! så himla fint att se dem igen. är fortfarande lite arg för att de dödade lexie så tidigt. jag älskar hennes och stefans relation. och matt davis, kom tillbaka för alltid! nu när cult ändå gick åt helvete. alaric och damon tillsammans är fantastiska. jag brydde mig inte särskilt mycket om jeremys återkomst insåg jag dock. det gör inte mig så mycket att han är död.
 
- när matt och rebekah pratade om graduation och matt sa att han inte ville bli en vampyr så blev jag väldigt pepp på tanken att han skulle bli det. jag tror att han skulle vara en göttig vampyr. lite som caroline ungefär. 
 
- och att bonnie är död? det tror jag inte det minsta på. ingen är död på riktigt i vampire diaries förrän det varat i minst två avsnitt. det finns alltid ett kryphål någonstans.
 
- och att silas är död? det tror jag ännu mindre på. man kan inte bygga upp en big baddie en hel säsong och sen tar det slut sådär. det kan jag inte tänka mig, vampire diaries brukar vara bättre än så. är så pepp på säsongsavslutningen på fredag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: