the latest toughs.

sextiofyra.

Kategori: tv.

 
 

dags för dagens nörderi. först och främst så har sleepy hollow, som säsongens första nya serie, blivit upplockad för en andra säsong. den kommer, precis som den första, att bestå av 13 avsnitt. vilket jag absolut inte har något emot. hellre kvalitet än kvantitet och så vidare. vad jag sett idag:
 
 
revolution 2x02 - fick lite mer hopp för serien efter att ha sett veckans avsnitt. hela walker, texas ranger-skämtet var fantastiskt. jag gillar aarons storyline men hans flickvän cynthia börjar gå mig på nerverna. när titus (som verkar vara en riktig galning utan några som helst förlåtande egenskaper) la fram miles händer på bordet trodde jag att det skulle bli som jaime i game of thrones all over again. 
 
under the dome 1x01 - serie som sändes på cbs under sommaren, som ikväll började på kanal 5. (tillsammans med shield.) baserad på en novell av stephen king. en småstad, och dess invånare, blir inkapslad i en enorm kupol som isolerar dem från all kontakt med utomstående. det är svårt att inte få jericho-vibbar, men det gör mig inget. riktigt bra pilot, ser fram emot att se fortsättningen. men jag är medveten om att det kan bli väldigt stört, väldigt snabbt. (det är ju ändå stephen king vi pratar om.)
 
agents of shield 1x01 - första avsnittet av vad som eventuellt är höstens mest hypeade serie. det var påkostat och storslaget men det imponerade inte mig, tyvärr. jag gillar clark gregg (new adventures of old christine) som agent coulson och chloe bennet (nashville) som skye. i övrigt var det för mycket yta, för lite substans och för mycket höhöhö-ryggdunkshumor för min del. får något avsnitt till på sig. har trots allt som regel att se tre avsnitt innan jag slutgiltigt dömer en serie, såvida den inte är helt outhärdlig. (läs partners förra året som jag stängde av efter två minuter och som blev nedlagd ungefär lika snabbt.)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: