the latest toughs.

sextiotre.

Kategori: tv.

 
 
dagens nörderi:
 
 
homeland 3x01 - först och främst, all cred till svt som sänder avsnittet mindre än ett dygn efter att det visats i usa. det har gått 58 dagar sen cias högkvartet sprängdes i småbitar. saul är nu head of the cia. mira är tillbaka. carrie har återigen slutat ta sitt litium. brody är nowhere to be found. dana försökte ta livet av sig. bra inledande avsnitt, ser fram emot när man får se brody för första gången. men vad jag minns allra starkast från avsnittet var när jessica sa att hon inte skulle kunna ha råd med att låta sin suicidala tonårsdotter få fortsatt behandling. vilket är så sorgligt då det är verklighet för många människor. 
 
sleepy hollow 1x03 - dagens avsnitt kändes något mer fristående. fortfarande bra dock. men det fick mig att fundera på om de kommer lägga upp serien som en procedural (csi, criminal minds, eller "veckans fall" helt enkelt.) eller inte. jag har svårt för det när det gäller "normala" kriminalserier. men jag gillar det däremot när det är scifi/övernaturligt, t.ex grimm, supernatural eller just sleepy hollow, då kan man gå utanför ramarna på ett helt annat sätt. så för min del funkar det oavsett. så länge som det finns en genomgående plot också. 
 
the blacklist 1x02 - apropå procedurals. här är jag lite mindre förlåtande. jag tänker ge serien något avsnitt till. men jag hade gärna uppskattat om de gick något fortare fram med den övergripande storyn. samt om de gjorde james spaders karaktär ännu mer tillskruvad. jag vill ha mina crazy people ordentligt crazy. (t.ex tate i american horror story.)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: