the latest toughs.

sextiotvå.

Kategori: tv.

 
 
den här veckan hade tio serier som jag följer säsongspremiär, och nästa vecka är det dags för nästan lika många till. vilket värmer mitt nördhjärta. dagens tv:
 
 
sleepy hollow 1x02 - det är svårt att följa upp en så händelserik pilot som sleepy hollow ändå hade. men jag tyckte att det var ett bra avsnitt. handlingen fördes framåt med häxstorylinen, även om den avslutade ganska så snabbt och abrupt. ser fram emot att få se mer av abbies syster, vilket det teasades i sista scenen. säger dock redan nu att den dagen som ichabod och abbie blir romantiskt involverade så att säga, då lägger jag ner. det är ett av de största problemen jag har med amerikansk tv: män och kvinnor kan (nära nog) aldrig bara vara vänner utan att det ska utvecklas till något annat. något jag skrev en lång kommentar om hos en av mina favorittvbloggare för ett tag sen, HÄR.
 
revolution 2x01 - revolution var en av de serier som hängde löst för mig förra säsongen. jag vill så gärna älska den. det är postapokalyptiskt, det är eric kripke, det är jj abrams, det är elizabeth mitchell och en kickass kvinnlig karaktär med ett armborst. men det är något som saknas och jag kan inte riktigt sätta fingret på det. det enda i det här avsnittet av värde var egentligen vad som hände aaron och hur de tänker utveckla det. jag ger serien lite mer tid, men snart måste den börja leverera. 
 
the blacklist 1x01 - ny serie, nbc. james spader i rollen som en lätt psykopatisk, kriminell galning som samarbetar med (nåja, manipulerar kanske är mer passande) fbi för att sätta dit andra kriminella. motiven till detta är givetvis höjda i dunkel, lite som första säsongen i homeland: "är han en terrorist eller inte?". det kommer nog vara många svängar innan man får veta hur det egentligen står till. många bekanta ansikten: diego klattenhoff (homeland), ryan eggold (90210) och parminder nagra (cityakuten och alcatraz). gillar verkligen karaktären elizabeth keen, spelad av megan boone. kan definitivt relatera till hur hon är. men något jag absolut, absolut inte gillar är hur de kör med den urgamla sterotypen att kvinnor måste välja mellan att göra karriär eller att ha en familj. jag hoppas innerligt att de släpper det spåret snarast möjligt. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: