the latest toughs.

femtiofem.

Kategori: tv.

 
 
 
jag såg precis klart första säsongen av american horror story. (varje säsong är ju helt fristående.) ryan murphy alltså, vilket fantastiskt freak du är.
 
 
jag blev inte alls lika rädd som jag trodde att jag skulle bli av att se den. den var alldeles lagom obehaglig men inte så att den var obehaglig bara för obehaglighetens skull. utan allt kändes noga uträknat, mycket bra manus. jag såg ingen av de två större twisterna komma alls. vilket alltid är ett stort plus. gillade dessutom klippningen väldigt mycket.
 
 
skådespelandet var generellt mycket bra, men min favorit blev ganska snabbt evan peters karaktär tate. jag gillar när man blir manipulerad till att sympatisera med en karaktär som egentligen inte förtjänar det. man vill ju bara klappa lite på honom och säga att allt kommer bli bra.
 
 
slutet var bra, även om scenerna som skedde tre år senare var överflödiga. det var lite väl "in your face", man kunde själv räkna ut att det var så det skulle gå. 
 
 
men allt som allt, riktigt bra serie. rekommenderar den definitivt. ser fram emot säsong två, som jag tror kommer vara läskigare eftersom den utspelar sig på ett mentalsjukhus.
 
 
evan peters som tate.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: