the latest toughs.

sextiofem.

Kategori: tv.

 
 
i fredags kom jona. och han stannade till imorse. vilket varit himla, himla fint på alla sätt. det har också inneburit att istället för att nörda ner mig i tv-serier så har vi nördat ner oss i världens bästa spel: munchkin!
 
 
 
 
lite serienörderi hann jag med idag efter att jona åkt:
 
vampire diaries 5x01 - jag var lite nervös för att se första avsnittet för säsongen. dels för att det är första gången som jag ser vampire diaries efter att ha sett true blood. men det visade sig att det fanns plats för mer än en vampyrserie i mitt liv. de är trots allt väldigt olika, vilket inte alls är något negativt. och sen dels för att klaus är borta. (har sin egen spinoff-serie the originals, som jag inte sett första avsnittet av än.) men det var ganska obefogad nervösitet. elena och caroline går på college, där deras roommate, som har någon mystisk koppling till elenas pappa, blir mördad av en vampyr. bonnie är fortfarande död och ingen förutom jeremy vet om det. matt och rebekah spenderade sommaren i europa och när de kom tillbaka så blev matt posessed. (unmistakeable demon-eyes där alltså, jag har trots allt sett supernatural.) jag gillade verkligen att silas outades så snabbt. var lite rädd för att de skulle dra ut på det, men det var snabbt avklarat. och när han skar halsen av bonnies pappa i sista scenen, classic vampire diaries. och inte att glömma: ian somerhalder.
 
 
homeland 3x02 - först och främst: claire danes! hon är så fruktansvärt bra och förtjänar alla priser och all cred hon får för sin roll som carrie. och om jag förra veckan blev upprörd över sjukvården så var det rasismen denna gången. så fruktansvärt som fara (nazanin boniadi) behandlades, inte minst av saul. och han ska ändå vara en sympatisk karaktär. jag förstår att han är under stor press och att det inte går så bra för honom. men han bad inte ens om ursäkt för det. jag gillar, överraskande nog, danas storyline. sista scenen, där hon la sig på brodys bönematta, var så fin och samtidigt sorglig. som att hon ändå försökte förstå och connecta med honom. trots att hon egentligen hatar honom. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: