the latest toughs.

femtioett.

Kategori: tv.

 
 
man skulle kunna kalla detta en hyllning till scifi i allmänhet och jj abrams i synnerhet. (my och övriga som inte sett klart lost bör sluta läsa nu!)
 
 
jag har den senaste tiden kollat på tre serier: lost, fringe och supernatural. de två förstnämnda har abrams skapat, skrivit, regisserat och producerat medan eric kripke har gjort motsvarande för supernatural. dessa två gör nu revolution tillsammans (tv-serien alltså), som inte riktigt är vad jag hoppades att den skulle vara, men den har definitivt potential.
 
tidigare har jag framför allt uppskattat realism i det jag tittar på och inte alls sett dett fina i scifi. men tack vare lost gör jag det. det är i scifin man kan gå utanför ramarna och det är i scifin det oväntade händer, och jag tåler som sagt inte förutsägbarhet i tv-serier. 
 
jag började se lost för ett par år sen, men fastnade någonstans i sista säsongen och såg sen aldrig klart det. i julas såg jag att boxen fanns att köpa till ett rimligt pris, så jag slog till. jag kände att jag ville börja om från början, för att lost är en serie som förtjänar, och kräver, att man ser den ordentligt. och nu såg jag precis klart sista avsnittet. jag tillhör inte de som måste ha ett absolut svar på allting, jag kan uppskatta när det finns utrymme för personliga tolkningar. men det känns nästan lite sorgligt att jag inte har fler avsnitt att se, jag har ändå jobbat på det här projektet sen i julas. och det är definitivt en av mina absoluta favoritserier, alla kategorier. och här finns även en av mina absoluta favoritkaraktärer. jag har uppenbarligen en typ när det kommer till manliga tv-seriekaraktärer. sawyer i lost, damon och klaus i vampire diaries, monroe i revolution och eric i true blood. någonstans kickar mitt moder teresa-komplex in och vill klappa lite på dem och säga att allt kommer bli bra. 
 
 
josh holloway som sawyer.
 
 
när det gäller fringe så har jag precis börjat på den fjärde säsongen. och det är fortfarande alldeles fantastiskt. när jag började se det så var jag lite tveksam till joshua jackson, efter att ha sett honom i dawson's creek, men han är bra. och det är anna torv också. men det är john noble som gör det hela med sin fantastiska karaktär. jämfört med lost så är fringe lite mer rättfram, det är inte lika mystiskt utan mer vetenskapligt. (scifivetenskapligt, om man nu kan kalla något det.)
 
 
john noble som walter.
 
 
kontentan: tack jj abrams för dina fantastiska tv-serier (är fortfarande något tveksamt inställd till dina filmer dock) och mer scifi till folket!
 
jj.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: