the latest toughs.

tjugoåtta.

Kategori: allmänt.

 
 
detta har varit en lång och hård dag. det började med att jag vaknade sex imorse, på grund av åskan. och det var ganska mysigt, trots att jag bara sovit fyra timmar. kunde inte somna om, men kände mig faktiskt genuint glad för en gångs skull. 
 
men sen inträffade något, vi kan kalla det en incident. och så var det med det goda humöret och den här dagen. som tur var har jag världens bästa vän som kom hit och höll mig sällskap. och det gjorde allt bättre. när han åkt hem tänkte jag att jag skulle brodera lite på mitt nördiga projekt, men det gick inte. (skakig gånger tre: ångestskakningar, biverkningsskakningar och koffeinskakningar.) såg på hockey istället. när anne kom hem vid tio hade han köpt med sig godis och två sorters chips. männen i mitt liv alltså. så himla fantastiska.
 
 
 
och för att avsluta dagen på ett bra sätt så såg vi precis senaste vampire diaries. (4x21.) några tankar:
 
- fantastiskt kul när damon och stefan torterar elena och sen släcker hennes brinnande arm med en brandsläckare.
 
- gillade hur de fick elena att flip the switch back. stackars matt bara, han har det inte lätt. stackarn är den enda utan superpowers. han duger bara som lockbete för hungriga vampyrer. och dessutom är han den enda av dem som åldras. 
 
- vet inte riktigt om jag tror på att bonnie kommer göra katherine mer odödlig än hon redan är. det känns alldeles för enkelt.
 
- jag hoppas att de ger klaus ett bigger send-off än att bara "hoppsan! nu åkte han visst till new orleans." han har ändå varit en så stor del av serien under flera säsonger. go out with a bang säger jag!
 
- och! säsongsfinal nästnästa fredag! med tanke på hur bra de tidigare varit så har de en del att leva upp till. ser fram emot att få återse en del gamla karaktärer. mest hoppas jag att alaric dyker upp. saknar hans scener med damon. och nu när klaus försvinner blir det inga damon/klausscener heller. ser också fram emot att dels få se hur silas ser ut (har verkligen aktivt undvikit att spoila vem det är som ska spela honom.) samt få reda på vad som är den riktiga historian bakom allt. för det är aldrig så enkelt att det är som det verkar. och vampire diaries avslutar alltid med ett riktigt wtf-moment. peppen!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: