the latest toughs.

fyrtiotvå.

Kategori: tv.

 
 
vad jag kollat på de senaste 24 timmarna: (aka operation distraktion)
 
 
game of thrones 3x09 - jag hade ju inte missat hypen inför det här avsnittet, men jag hade däremot lyckats undvika att få reda på vad det egentligen var som skulle hända. jag spekulerade först i om det var dags för joffrey att få vad han förtjänar, men det hade inte varit så oväntat. men att döda ungefär hälften av alla starks var det definitivt. typiskt, eftersom jag började gilla robb för ungefär två avsnitt sen. ska bli mycket intressant att se hur sista avsnittet för säsongen kommer vara.
 
continuum 2x01 - jag var verkligen så himla nära att släppa den här serien i ungefär mitten av första säsongen, men den tog sig definitivt i de två sista avsnitten när de gick ifrån "veckans fall"-modellen och gick djupare in i tidsresandet och terroristgruppen. jag gillar att man kastades rakt in i det hela med mordet på borgmästaren. jag får inte riktigt ihop den första och den sista scenen än, och vad de vill ha sagt med det. men det är nog meningen att det ska vara så, for now. hoppas att de någon gång under säsongen tar itu med frågan om huruvida något de gör faktiskt förändrar framtiden. 
 
masterchef us 3x07 - 3x08 - inte så himla mycket att säga om det här egentligen. mer än, herremingud vad over the top allt är så fort det är amerikanskt. den brittiska versionen är ganska lågbudget, den var åtminstone det från början, och allt fokus ligger på vad de lagar för mat. inga galna utmaningar, inget drama, bara matlagning. den australiensiska versionens kännetecken är att allt är så extremt utraget, såväl specifika avsnitt som hela säsonger. den amerikanska säsongen inleds med att en deltagare berättar om vilka andra hon hatar, mer eller mindre, efter att ha sett dem i två minuter. i senaste avsnittet skulle de laga mat till "true american heroes!". det vill säga brandmän. den hänger löst, minst sagt. 
 
project runway 11x01 - 11x05 - ligger lite efter här, men maratonkollar. var först rädd för att hela gruppkonceptet skulle sluta med extra mycket drama, men det verkar snarare ha motsatt effekt. gillar hittills amanda och benjamin mest. 
 
bates motel 1x01 - (kollar i takt med svt.) svårt att döma allt för hårt efter att bara sett piloten, men jag gillar det hittills. man förstår redan nu vart det barkar och man kan se lite varför norman blev som han blev. jag hoppas dock att de inte tänker lägga all "skuld" för den utvecklingen på mamman, det känns lite för enkelt. ser fram emot att följa normans utveckling till fullfjädrad psykopat.
 
awkward. 3x10 - jag har alltid varit team matty, jake är en snoozefest. men det gör mig absolut ingenting om de skulle utveckla jenna och collins förhållande. han är så extremt mycket mer intressant än matty, på alla plan. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: