the latest toughs.

tre.

Kategori: film.

det är väldigt svårt att säga vilken som är ens absoluta favoritfilm. men der himmel über berlin, av wim wenders, är definitivt på min topp fem-lista. jag såg den för första gången för flera år sedan. såg att den fanns på netflix så bestämde mig för att titta på den, något nervös för att jag inte alls skulle gilla den lika mycket som jag gjorde första gången jag såg den. men det var obefogat. den första timmen är nog fortfarande det bästa jag sett i filmväg.
 
många avfärdar nog filmen som pretentiöst dravel, och må så vara, men jag älskar det. (delvis) svartvit, tysk film med exestentiella inre monologer är nog inte allas kopp te, men det är definitivt min. rekommenderar den till alla som delar min kärlek för sega filmer med fantastisk dialog. rekommenderar däremot inte den amerikanska remaken "city of angels" med meg ryan och nicholas cage till någon. någonsin.
 
 
 
als das kind kind war,
war es die zeit der folgenden fragen:
warum bin ich ich und warum nicht du?
warum bin ich hier und warum nicht dort?
wann begann die zeit und wo endet der raum?
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: