the latest toughs.

tjugoett.

Kategori: tv.

 
 
dagens nörderi:
 
vikings 1x08 - gillade att det utspelade någon helt annan stans än det brukar. men jag blev väldigt förvånad över att ragnar var beredd att offra athelstan till gudarna. i övrigt gillade jag verkligen hur de skildrade hela offrings-scenen. jag var beredd på att blunda med tanke på hur många djur som skulle avrättas. men det gjordes på ett estetiskt tilltalande sätt, utan att vara brutalt. (men fortfarande väldigt, väldigt blodigt.) och just det, rollo är en riktig gris.
 
game of thrones 3x04 - gnällde för alex innan idag om att det började bli lite för rörigt för min smak. men detta avsnittet var fantastiskt. det påminde mig om varför jag faktiskt älskar den här serien. när jag såg den första scenen insåg jag att det nog var första gången jag verkligen tyckte synd om jaime. det är inte mycket som går hans väg just nu. hm, vad mer. att ingen tog livet av den vidriga craster tidigare förvånade mig. och joffrey var hilarious när han pratade om döda targaryens. och apropå targaryens, drakaction! som jag förutspådde så slaktade hon de vidriga männen och fick tillbaka sin drake (som brände ner staden.). man kan ju inte annat än älska den kvinnan.
 
hemlock grove 1x05 - och här börjar saker bli riktigt märkliga. jag gillar att serien har en övergripande obehaglig stämning, utan att vara allt för in your face-äcklig. men peters kusins ögon efter att hon hade ätit larven som legat i burken med den döda tjejens tarmar (haha, inser hur sinnessjukt det måste låta för någon som inte ser serien.) kommer jag att drömma mardrömmar om. nästan mer obehagligt än den vidriga ormen i första avsnittet. och jag har faktiskt aldrig sett bill skarsgård i något innan, men jag uppskattar honom väldigt mycket. mer än jag trodde att jag skulle göra. sexscenen när han skar upp sitt bröst med ett rakblad var alldeles lagom creepy. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: