the latest toughs.

tjugo.

Kategori: tv.

 
 
jag hade egentligen lovat mig själv att inte påbörja någon ny tvserie förrän jag var klar med lost samt six feet under (herremingud vad seg tredje säsongen är.) men såg att hemlock grove kommit ut på netflix så kunde inte riktigt hålla mig.
 
det är svårt att säga så himla mycket om den när jag bara sett två avsnitt. det känns som att denna typ av tvserie (scifi/supernatural) behöver få lite tid på sig innan man riktigt kommer in i själva mytologin. tycker dock att den är ganska snygg, gillar fotot. 
 
i rollerna finns bland annat lili taylor (som jag känner igen från just six feet under.) samt bill skarsgård. alexander spelar vampyr (true blood), gustaf är viking (vikings), så det ska bli intressant att se vad bills karaktär visar sig vara. 
 
när jag insåg att man skulle få se peter bli varulv så tänkte jag: här kan vi gå teen wolf-vägen med ganska så fruktansvärd make-up (har dock vant mig, två säsonger senare. kommer däremot aldrig vänja mig vid hur de springer.) eller så kör man vampire diaries-stil med en varg helt enkelt. och det blev det sistnämnda, bara det att vägen dit var något mer köttig än i vampire diaries. 
 
och apropå äckliga saker. det vidrigaste var ormen som åt på sin egen svans (om man nu kan kalla det svans.). uh. som jag sa till anne: varför alltid, alltid ormar?! varför aldrig kattungar? 
 
men overall tror jag att det kan bli riktigt bra, bara man ger serien en chans att utveckla sig och avslöja mer av den övernaturliga mytologin.
 
trailer:
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: