the latest toughs.

åtta.

Kategori: tv.

dagens serieskörd:
 
 
game of thrones 3x02 - i de två tidigare säsongerna har jag hatat joffrey. och ja, det gör väl alla. men jag har aldrig någonsin hatat en karaktär så mycket. jag önskade honom endast ond, bråd död. men nu har jag faktiskt börjat uppskatta karaktären, även om jag inte gillar honom ett dugg mer. detsamma gäller för jaime, som jag dock inte hatade lika intensivt innan. i övrigt hoppas jag på mer drakaction och mer av de övernaturliga inslagen i resten av säsongen. 
 
vikings 1x06 - vikings är nog min absoluta favorit av de serier som började den här säsongen. (goda tvåor: arrow, revolution och the following). och detta avsnitt var definitivt det bästa hittills. jag är så tacksam för att åtminstone några serier vågar think outside the box och göra något oförutsägbart. (eller som jag kallar det: "att ned starka någon", efter det öde han gick till mötes i första säsongen av game of thrones vilket var ungefär den största chocken någonsin, eftersom jag inte läst böckerna). och vad som hände med mannen i den sista scenen är ungefär min största mardröm, så himla vidrigt. 
 
the following 1x07 - också ett riktigt bra avsnitt. ska bli intressant att se hur de utvecklar det hela med joe ute ur fängelset. älskade sista scenen (med fever ray - if i had a heart, som även är intro till vikings), när man fick se hur många människor han lyckats få med sig. 
 
vampire diaries 4x18 - don't knock it 'til you've tried it säger jag bara. är dock något trött på the cure-storylinen. är mer intresserad av silas och att få se hur han ser ut. just nu känns det som att de gör en klaus 2.0 genom att sätta honom i andras kroppar istället. men jag antar att det är för att spara det avslöjandet till något avsnitt närmare säsongsavslutningen. och elijah, yey! och mycket klaus, vilket alltid är positivt. han är verkligen en av mina favoritkaraktärer någonsin, alla kategorier. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: